May all my dreams come true


måndag 28 maj 2012

Loppisfynd och premiärer


Hittade jättefina saker på Täby gallopps-loppis. Spetsbandet hade tjejen som sålde haft på sitt bröllop. Djuren i hagen ska jag göra ett pyssel med - kommer snart! En av de söta mjölkkannorna ska mamma få i morsdags present, den blåvita. Jag messade henne en bild i går. Helgonet bara äskar jag och den prickiga kjolen blir perfekt i sommar!

Filmpremiären gick hur bra som helst, var jättenervös innan jag skulle upp på scenen men slappnade av på en gång. Mycket för att de andra var så coola. Beundrar verkligen Kakan, som var med.

I morgon är det premiär för en annan sak jag är med i. En föreställning "Det här är jag" på Stockholms stadsteater. Besökarna får lyssna på inspelade blogginlägg medan de sitter i gungor - bland annat mina texter. Jag fick komma på första visningen!

I dag fick jag mitt hela manus, något som kallas "satt korr", min förläggare vill att jag ska skriva ut det och göra ändringar på papper. Jag känner inspirationen tryta här i stan. Därför spontanringde jag på en annons "Torp mitt i skogen uthyres omgående". I morgon ska jag dit och titta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar