May all my dreams come true


onsdag 22 februari 2012

Bloggbråk




  1. Hej Mats!
    Tack för din kommentar och länken! Min blogg är lite som din sida – fast tvärt om.
    Jag kikade lite mer på Magdalenas texter och tycker hon är härlig och vass.
    Jag tycker dina råd är bra och omtänksamma. Det är sådant jag försöker tänka på när jag är en etikett-robot. Ibland går det bra – jag torkar fläcken och ler åt mig själv. Ibland går jag in på toaletten och gråter lite. Det var mycket på listan jag inte hade en aning om. Jag trodde jag var ett etikett-proffs! Ska försöka tänka på det (men kommer nog fortsätta asgarva inuti, det är en bra tröst för oss som nog aldrig kommer fatta varför man behöver alla dessa regler).
    Precis som du säger – det viktigaste är ju att man är sig själv!
  2. Hej Tove,
    Jag läser med intresse ditt fina blogginlägg och magdalena Ribbing är en mycket duktig kvinna, men allt behöver inte vara så regelstyrt. Hon och jag är kollegor och jag besvarar frågor om vett och etikett varje dag. Ibland om det du skriver, ibland om vardagen. Bara att man bryr sig är det viktiga. Men jag vill ge dig och er andra ett tips, läs inlägget från den här tjejen som beskriver ett socialt handikapp. Det är väldigt talande och jag vill också att ni läser mitt svar, då ser du en annan sida av etikettens värld. Välkommen!http://blogg.vett-och-etikett.com/lite-allmanna-etiketttips/

    Kolla mitt inlägg här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar