May all my dreams come true


tisdag 9 november 2010

The sound of 8 pounds earrings in a Jaguar

Efter pyramiderna åkte vi till frisören igen för att göra oss fina. Vi skulle på invigning av en ny klubb på Hotel Four Season med Emad och hans kompis Mohammed. Mohammed har många bilar. Denna kväll körde han sin splitternya Jaguar. Prislappen satt kvar. Eftersom den nya klubben var totalt fullpackad körde vi plan B. Nämligen en annan klubb på Hotel Continental.

En nystylad Stoffe röker cigarr. 

Nergila kom förbi.

Grillade räkor, gravad lax, kycklingspett och mycket mer serverades. Det var en bra plan B.

Tillslut hamnade vi på klubben Dais.
Lyckligt ovetandes.
Efter en galen natt var det dags att åka hem. En Jaguar kan köra fort. Jag hade mina nya örhängen på mig i aluminium. De rasslade så roligt att jag var tvungen att säga "Lissen to the sound of 8 pounds earrings in a Jaguar". Då ville Mohammed lyssna mera. Han ville prova hur det lät i 160 km/timmen. Precis när jag skulle säga stopp kom det ett annat ljud. PANG lät det. Vi svingades ut mot den höga trottoarkanten från bilen vi kört in i. En decimeter ifrån fick han stopp på den. Det blev två rejäla bulor. En på Jaguaren..  


..Och en på min rumpa.
Det tog inte Mohammed lång tid att se humorn i det hela.

2 kommentarer:

  1. Åh vilken natt!! Med lovely Emad i al-Qahira. Puss massor, saknar dig och Stoffe

    SvaraRadera