May all my dreams come true


torsdag 6 september 2012

Lite som det ser ut nu..

Här, bakom träden vill jag vara!
Jag har varit dålig med att blogga här - nu blir det (förhoppningsvis) ändring, nya tag och lite uppdatering. 

Recentionsdag har blivit förflyttad till den 26:e, vilket känns jätteskönt. Känslan måste sjunka in. Verkligheten komma ikapp. Jag - en författare. Verkligt och overkligt. Förvånad, tacksam och stolt. Mest stolt.

Nu har jag fler spännande saker på gång. Eftersom jag plötsligt vågar. Jag vågar lita på mig själv och min inre röst. Jag kan! 

När man hittat rätt blir det lätt så att man inte kan sluta. Jag jobbar mest, från tidig morgon till sen kväll. Jag kan berätta lite om vad jag gör. Om någon skulle undra.. 

Jag är en av de 18 utvalda, av 120 sökande till tjänsten som ambassadör för Hjärnkoll. Nu håller jag tummarna! Att vara ambassadör innebär bland annat föreläsningar, mässor och bokbord. 

Min bok är ute i affärerna nu, min första intervju blir med tidningen Feministiskt Perspektiv. Jag förbereder mig, och hoppas på många fler.

Jag börjar en kurs på halvfart nästa vecka på Uppsala universitet. Där ska jag tillsammans med 14 andra journalister jobba med reportageidéer. Jag har lite tankar redan, det känns toppen att få hjälp och någon att bolla med. Så - förhoppningsvis blir det en reportagebok, sommaren/hösten 2013!

Nästa projekt? Jag har sedan en tid tillbaka bestämt mig för att skriva en barnbok. Efter att ha färdigställt min idé sökte jag bland illustratörer, och hittade en - som verkade leva i min värld. Jag kontaktade henne och i går hade vi ett möte. Nu vill hon gärna samarbeta, det känns overkligt spännande, eftersom hon är otroligt kunnig och erfaren! Så, förhoppningsvis blir det en barnbok i vinter/vår! 

När det gäller journalistiken har jag hoppat på ett spännande projekt. Där mina tankar värderas och jag ges utrymme att få prova på. Så - förhoppningsvis blir det ett skoj reportage a´la Tove i december! 

Just nu? Nu sitter jag på sängen, mitt nya kontor eftersom de bygger trottoarer på Kocksgatan. Där ska bli fina träd. Men jag behöver flera - och lugnet. Så i kväll fyller vi bubblan, för i morgon bär det av till torpet.

På återseende <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar