May all my dreams come true


onsdag 13 april 2011

Soffpotatisar

Soffpotatis.
Vad ska jag berätta om i dag? Himlen är mulen och jag är förkyld och måste jobba hemifrån. Jag har i alla fall ett jätteroligt uppdrag som jag varit sugen på att skriva om länge. Ickevåldets påverkan på Mellanöstern! Nu ska jag sitta hemma och researcha tills jag blir blå...

Som sällskap har jag även haft Stieg Larssons sista bok. Jag hade sparat mig i fyra år eftersom jag vetat att detta är den sista. Nu, 704 sidor senare, känns det oändligt tomt.

Men, som plåster på såren passade jag samtidigt på att köpa två till böcker. Det blev "Håpas du trifs bra i fengelset" av Susanna Alakoski, eftersom jag älskade "Svinalängorna" och "Lilla stjärna" av John Ajvide Lindqvist, eftersom jag älskade "Låt den rätta komma in".

Men det är i alla fall segt att sitta hemma. Jag och Marilyn har i dag haft samma rutiner. Äta, sova och hänga i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar