May all my dreams come true


tisdag 5 april 2011

Specialfika och vanlig fika

"Specialfika" skulle vi ha klockan halv tre i dag. Med spänd förväntan gick jag till mötesrummet. Specialfikan visade sig vara ett bord med exotiska frukter, te, vattenkaraffer och två högtalare. Sedan dansade vi runt, hela personalstyrkan på Kristna Fredsrörelsen till latinamerikanska rytmer och åt frukt. Ja, så är det att jobba där.

Jag har skrivit en artikel om ickevåld, funderar lite över var jag ska försöka få den publicerad. Efter jobbet träffade jag upp Dina och Monica för lite mer fika (vanlig ickespecial den här gången) och uppdatering. På Make up Store hittade jag och Dina detta:

En skimmerfoundation. Jag provade lite i ansiktet och Dina sa att det såg fabolous ut. Tur att jag har återfunnit mitt borttappade presentkort på Make up Store! Men som vanligt måste jag överäga ett sånt här stort beslut i minst en vecka. Man kan ju inte gå och bli spontan.

Jag har sökt så mycket jobb. Varje dag kollar jag inboxen. Det är jättespännande. I söndags var jag och Stoffe så duktiga att vi tvättade, det är märkligt hur barnsligt glad man kan bli över en hög rena underkläder. Men just nu sitter jag med ett småleende på läpparna över just det faktum. Marilyn har fått gosfnatt. Hon springer och leker men avbryter sig stup i ett för att sätta sig på tangentbordet och försöka kela. Jag känner en förkylning komma smygande. Det blir värre hela tiden. För att råda bot på detta har jag hällt upp ett glas Berocca och låssas att det är en jättebra medicin som gör en frisk på en gång. Sånt brukar funka.

2 kommentarer:

  1. Jättekul att ses och vi ses snart igen! Skimmer från Make up store är ju en must have! Sååå snyggt!!!

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen skoj. Och på tiiiden :) Absolut en must have!

    SvaraRadera