May all my dreams come true


fredag 1 april 2011

Peppmusik och kladdkaka

Yippi! Det är fredag. Jag trodde fram till klockan nio i morse att det var torsdag. Inte förrän jag slog upp Metro förstod jag att min telefon visade fel dag. Att jag inte anat det måste bero på att jag jobbat hemifrån i måndags.

När man kommer hem en fredagskväll från jobbet och känner sig som bly har jag ett tips. Gör som jag. Häll upp ett glas vin och sätt på låten Runner Runner med Stoffes kompis band Shotgun Crackers. Dansa sedan runt under hela låten och drick lite vin. Nu är du klar för en utekväll.

I går var Christian här. Det var supertrevligt. Vi hade en hel del att ta igen, även om hans liv mest går ut på att jobba. I kväll ska vi ses igen. Han skulle bowla nu, men jag kände att det inte var något för mig så jag åkte hem och får träffas upp senare istället.

Jag blev så enormt sötsugen att jag satte igång att baka en kladdkaka. Det är nog första gången i mitt liv, som jag gör det själv i alla fall. Det godaste var nog ändå att slicka skålen...

Här kommer receptet:

Toves snabba kladdkaka

3 deciliter socker
2 matskedar kakao
2 teskedar vaniljsocker
1 kryddmått salt
2 ägg
75 gram smör
2 deciliter vetemjöl


Sätt ungenen på 175 grader
Smält smöret i en kastrull
Blanda i hop socker, kakao, vaniljsocker, salt och ägg en bunke.
Häll i det smälta smöret.
Rör i mjölet.
Häll smeten i en bakform
Grädda i ca 15 minuter.

Mums!

Den här och en kopp starkt kaffe gör susen...

2 kommentarer:

  1. kakan ser jättegod ut! saknar dig vännen! hoppas vi kan ses på söndag..annars måste det bli nästa vecka..detta funkar ju inte! :)

    SvaraRadera
  2. Jaaa! Tänk om vi bodde nära, då kunde du komma över och smaka på en gång : ) och vi kunde hänga när som helst. Den här stan är för stor ibland!

    SvaraRadera