May all my dreams come true


måndag 12 september 2011

Be careful what you wish for


I går såg jag filmen Melancholia. Jag tyckte verkligen om den. Även om den spädde på mina farhågor om jordens undergång 2012. I dag har jag jobbat. Någon gång efter lunch blev jag lite frustrerad. Det händer ju typ ingenting just nu. Om man räknar bort mellanöstern, Saab, mm som vi skriver om varje vecka.

- Kan det inte bli nån explosion eller nå't, klagade jag.

Minuten efter läser jag om explosionen i Frankrike. Nu ska jag inte önska sådant igen. Men jag fick något att skriva om.

På tal om att önska. I morgon är jag ledig. Då ska jag sätta igång med mitt nya projekt. För jag har blivit erbjuden att sälja mina stick-saker i en liten affär på Söder!

Det lustiga är att det stått som ett av mina mål på listan (i vänsterkanten) i snart ett år. Men eftersom ingenting verkade hända tog jag bort det förra veckan. Vilket är emot reglerna. Tanken med den här bloggen är att jag ska uppnå alla mina mål. Jag får inte fuska. Varje dröm jag plitar ner ska uppfyllas. Det var ett riktigt tecken på det när tjejen i affären frågade mig.

Nu har jag skrivit dit det igen. Och just nu sitter jag med en av mina mohair-sjalar. Den ska bli mossgrön. I morgon åker jag till min favorit stick-butik och köper på mig ett litet lager garn. Sen är det bara att köra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar