May all my dreams come true


lördag 24 september 2011

Flummigt värre

Nu är flumnivån hög i det här hemmet. Det började med att jag hittade "relax-spellistor" i Spotify. Sen började jag köpa rökelser. Inte nog med det. Nu har jag införskaffat ett schackspel. Nu sitter vi och lyssnar på olika piano conserto, eldar astral sandals och spelar schack.



Därför var jag tvungen att vara lite ytlig i dag. Som för att kompensera lixom. Det bästa jag kunde komma på var att köpa någonting helt onödigt. Bara för att jag kan. I en nyöppnad vintagebutik runt hörnet hittade jag världens sötaste Bauer-staty. Den står nu så fint framför min arbetsplats.

Den har jag förtjänat!
Nu ska jag hitta ett mysigt fik med uteplats där jag ska sticka klart halsduken till Stoffe.
Den ska bli låååååång.
Vädret gör mig helt sprallig. Min förkylning är som bortblåst. I kväll vill jag dricka vin och ha roligt! I dag tog jag en spontanfika med Louise som var i hoodsen. Stoffe ska ut med jobbet. Skönt för honom att slippa astral sandals ett tag antar jag..

Beskrivning:
Lägg upp 3o maskor med Marks and Kattens ekologiska ull garn
Sticka 1 rät, 1 avig varvet ut
Fortsätt så
Sticka hur långt du vill. Jag använder 4 nystan.
Maska av

Halsduken passar alla men eftersom den är ganska smal passar den väldigt bra till killar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar