May all my dreams come true


måndag 19 september 2011

Snuvigt men mysigt

Jag är sjuk. Så typiskt. I morse vaknade jag och det kändes som ett maraton att ta sig till jobbet. (Inte för att jag nu skulle veta hur det känns). Hur som helst släpade jag mig dit och kämpade mig igenom dagen. Det fick bli ny abort-lag i Ryssland, val i Danmark, två mördade pojkar, döda i Jemen och oljeläckan vid Tjörn. Samt massa puffar.
Här flödar det av kreativitet.

Det var underbart att komma hem, öppna dörren och mötas av en Marilyn som saknat mig. Nu ska jag bara mysa i soffan. Det har jag förtjänat. Som tur är somnade jag från filmen och allt godis i går. Det är bara att köra en repris.

Jag har gjort klart massa sjalar och armband.
Armband + örhängen 
Mohair-sjal
med unik brosch.
Jag har redan en köpare av en grön sjal i mohair. Enda problemet med att jag har börjat sticka igen är att Marilyn älskar garn. I dag skulle pappa fixa ett bord till mig på julmarknaden på Uppsala slott! Lina ska vara med mig, vi ska boka in stick-kvällar fram till dess, hemma hos henne i hennes nya lägenhet. Och mamma ska sälja sin honung. Det kommer bli en mysig höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar