May all my dreams come true


måndag 2 januari 2012

Man måste sätta punkt ibland.


I dag har jag skrivit hela dagen först på jobbet om nyheter som skalvet i Norge och sen på min blogg på VG så nu är jag så trött att jag inte orkar sätta punkter. 

Men en liten omvärldsanalys måste jag ändå bjuda på här på Dailybarbie. Den får handla om Reinfeldts nya lagar för 2012. Varav en är att det ska bli dyrare för äldre och sjuka. Avgiften kommer att höjas med 600 kronor året för läkarvård och medicin. 

Varför är det viktigt att höja det?

– Av det enkla skälet att det är en möjlighet för landsting och regioner över Sverige att jobba med avgiftssättning på ett sätt som också något styr över läkemedelsanvändningen, sade Reinfeldt. (SR)

Där har vi en till som inte orkar använda punkter. Eftersom jag skulle skriva på lätt svenska var jag tvungen att förklara detta på ett sätt så man förstår. Mejlade därför Reinfeldts pressekreterare och förklarade situationen. Jag frågade om jag förstått det rätt i att Reinfeldt tycker att det är viktigt att höja avgifterna så att folk inte är så sjuka och använder så mycket medicin. 


Men jag fick inget svar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar