May all my dreams come true


fredag 17 december 2010

Fredagsmys och terrorhot

Vaknade i morse av världens bästa väckarklocka. Hela natten ligger hon numera i soffan och sover. Tills dess larmet ringer. Då kryper hon upp hos mig. Sedan ligger vi och myser tills det är dags för 8 nyheterna.

Jag sa till Marilyn att oxå blunda på bilden men hon sket i det.
Det finns ju inte "remove blue eyes".
Men! I morse behövde jag inte 8 nyheterna. Min DN prenumeration har äntligen kommit igång..

Morgonkaffe och morgonlussekatter
Vaktkatt på sin vaktpost.
I dagens DN kan de avslöja Säpos hotnivåskala för terrorattentat. Trot eller ej men såhär lyder den:
1. Inget hot.
2. Lågt hot.
3. Förhöjt hot.
4. Högt hot.
5. Mycket högt hot.

Bin Laden till Khan:
- Jag fick MHH i terrorhot, vad fick du?
Khan:
- Jag fick IH.
Man ska inte skoja så. Listan förde mina tankar osökt till det frågepapper som ligger framför mig. Pappret har jag fått av min psykolog som ska göra mig lite, om möjligt, mer harmonisk. Hon är nog bäst i hela världen - så jag tänker inte säga vad hon heter, med risk att andra knäppskallar ska ställa sig i kö. Hon kommer därför i fortsättningen gå under pseudonymen "Freud".

Freud tycker att jag ska fylla i papper över hur jag mår när jag mår som jag inte vill må. I går mådde jag lite så. Precis när jag skulle sätta igång med lite självdestruktiva tankar kom jag på vad Freud sagt. Det var bara att ta fram ett dumpapper (som jag förklarat för Freud att jag tänker kalla dem för och det fick jag för henne - hon är så snäll).

Svåra frågor.
Dumpapper, visade det sig, är något många använder sig av för att få kontroll över sina känslor. Det handlar om att beskriva dem för sig själv. Vilket känns helt bisarrt när man helst vill slänga en vas i golvet. Fråga två är den klurigaste. Där ska man på en skala 0-100 förklara hur MYCKET man känner känslan. I går kändes det som runt 70. Det vill säga runt en tvåa på Säpos hotskala.

2 kommentarer:

  1. Only love, to you Barbie! Du skriver så man bara vill ha mer. Helt klart min favoritskribent - DU!

    SvaraRadera