May all my dreams come true


onsdag 22 december 2010

Julklappsrim

Marilyn hjälper till som vanligt.
I dag har jag varit riktigt produktiv.. Inledde dagen med en intervju angående mitt reportage jag pysslar med. Kvinnan tyckte det var intressant vad jag skriver om och att det var en relevant fråga jag vill lyfta fram, vilket gav mig än mer övertygelse om att jag har en bra story..

Sedan städade jag och diskade. Sådant ger mig en enorm tillfredsställelse efteråt.

När det var klart satte jag igång med att slå in alla klappar. Nu var jag så i farten att jag bestämde mig för att rimma till varje klapp.

Här kommer de:

Mamma ska få en bok att fylla i anteckningar om trädgården för alla årstider från Lagerhouse.

För inspiration och minnen,
- använd alla sinnen.
Behåll dem med hjälp av denna.
Här får du istället för en penna..

(Hon hade önskat sig en stiftpenna med blyerts..)

Pappa ska få en röd halsduk jag stickat:

Vill man sticka ut men inte för mycké
kan detta vara något i ens tycke
Tuff och go - precis som du.
Jag säger inte mera nu.. 


(Pappa har önskat sig något färgglatt som kontrast till hans annars så stilrena stil.)

Mammas morbror Roland ska få en bok om ungdomars slang:


Shu bre!
Här har du så du hänger mé


(Roland är 83 år och väldigt förundrad över ungdomars snack.)

Brorsan ska få en handmålad trästaty som föreställer en storasyster som håller om sin lillebror. Finns att köpa på Gospelhörnan i Uppsala för runt 200 :-.

Kunde inte motstå den!

Jag vet att du nu är stor,
men du kommer alltid va min lillebror.
Med denna ska du minnas
att jag alltid hos dig kommer finnas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar