May all my dreams come true


onsdag 29 juni 2011

Allsång, mirakel och kvällsdopp

Nu är det sommar! Även om jag jobbar hela dagarna känns det som sommarlov. I går var jag och Sara från jobbet på Allsång på Skansen. Jag fick världens bästa plats längst fram bland alla fotografer. Även om min kamera var liten så tyckte fotografen som satt bredvid att en av mina bilder på Måns var jättebra. Den kommer i tidningen nästa vecka.


Efteråt gick vi backstage för att intervjua Måns, September, Benny mm. Sara fick intervjua Måns. Men bara om jag får intervjua Björn Gustavsson (om det blir tillfälle). Vi tog båten från Slussen till Djurgården när vi skulle dit. När vi klev av stannade vi för att äta lite. På restaurangen kröp en liten fågelunge som måste ha trillat ut boet.
Den fick heta Pippi.
Eftersom den inte kunde flyga tyckte jag att det var bättre för den att bo på Skansen än vid Gröna Lund. Sagt och gjort. Pippi fick följa med oss dit. Väl framme hände ett mirakel. Jag satte ner Pippi på marken, vid en liten damm. Efter en liten stund kom två pilfinksmammor och en pilfinkspappa dit. De satte sig beskyddande runt Pippi som pep som en tok. Efter ett tag såg vi hur ena mamman tog upp något från marken, gick till Pippi och matade henne! Naturen är ett under.

I dag har jag tagit mitt första dopp! Och det var hur varmt och skönt som helst.

Stoffe med en öl på väg till stranden.

Jag i baddräkt. 

Mys!

Vi åkte hem lagom till solen gick ner. 
Nu är jag hemma och myser med Marilyn. Jag har precis påbörjat en ny bok som jag ska grotta ner mig i. Sommaren är här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar