May all my dreams come true


tisdag 21 juni 2011

Om att vara perfekt

Välkommen hem till mig!
Maten står på bordet.

I söndags tvättade jag och Stoffe. Vi byggde också lite kök och rengjorde kristallkronan. Om man kisar här hemma nu, och inte ser alla sladdar som sticker ut ur väggarna, hål och byggdamm, ser det nästan snyggt ut. Därför fick jag en impuls. Så jag sa till Stoffe:

- Kan inte vi bli ett sånt där par som, när någon frågar vilka vi är svarar personen "Jamen Tove och Stoffe duvet, de där som är så snygga och har så jäkla snygg lägenhet. Och alltid ren tvätt hemma. Och när man kommer  hem till dem har de alltid god mat lagad och nybakt bröd och...." Ja, ni förstår resten.

Stoffe tittade på mig som att jag var galen. I dag är det tisdag. När jag kom hem från jobbet höll jag på att krocka med tvättkorgen i hallen. Den blev lixom kvar där med den rena tvätten. Stoffe kom lite senare med en kompis. Eftersom vi inte har något kök blev det thai. Och eftersom köksbordet är fullt med böcker fick vi äta vid soffbordet. Men ovanför oss hängde kristallkronan och glittrade.

Alltid en början tänkte jag och kisade.

3 kommentarer:

  1. så bra! ja! känner igen det där med det perfekta paret och dessa tankar...men det blir lite galet :) Tove vännen! jag tycker du ska samla alla dina blogginlägg i en bok och trycka upp den! alla skulle köpa den! me like soo much!

    SvaraRadera
  2. Visst blir det knäppt :)
    Tack!!! Ja tänk om det skulle bli en bok :) Crazybarbie skulle den kanske heta : )
    Ses snart!!

    SvaraRadera
  3. :) men toppen! ser fram emot boken! ja, vi ses snart!

    SvaraRadera