May all my dreams come true


måndag 6 juni 2011

Härligt att bo i Stockholm!

Det är helt underbart att bo i Stockholm på sommaren! Speciellt när det är fint väder. I går gick jag och Stoffe till Slussen, där var det Världsmiljödagen. Vi lyssnade på liveband och åt strömmingstallrikar.

Stoffe och strömming.
Sedan tog vi båten till Djurgården. Bara för att gå en sväng och sedan ta spårvagnen tillbaka.

Observera mina nya örhängen jag fått av Stoffe.
På kvällen gick vi till Parkteatern i Vitabergsparken. Där var det teaterföreställning klockan sju.

Fullt med folk.
När den var slut hade solen fortfarande inte gått ner. Så vi satte oss på vår favoritplats på berget med lite citronvin och korsord.

Inte förrän jag kom hem insåg jag att Saleh har flytt. Det var bara och skriva om artikeln om det pågående inbördeskriget. Som tur är var Tanya inte sen med att svara på mina nya frågor. Nu är jag hemkommen från jobbet. I dag har jag skrivit om både Jemen och skjutningarna mot propalestinierna vid Golanhöjderna. Usch, vad arg jag blir. Men det får bli ett senare inlägg. Nu skriver jag om underbara sommar-Stockholm.  Och nu är det dags att bege sig till Kungsträdgården. För vi ska till och med smaka på Stockholm!

2 kommentarer:

  1. Tove, jag saknar Sommarstockholm. Tove jag saknar dig. Tove jag tycker din blogg är bäst i världen.

    SvaraRadera
  2. Ååhh, tänk om du vore här! Som förra sommaren när vi gick runt på djurgården i solen! Eller sommaren -08 när vi satt på din balkong. Eller sommaren -09 när du bodde hos mig! Nu när jag tänker efter och minns sådär känns det om att det inte är någon sommar utan Tanya!

    Saknar dig!

    SvaraRadera