May all my dreams come true


tisdag 14 juni 2011

Omforarstationer och solpuder är meningen med journalistlivet

Är det inte en omformarstation på min ära!

Det är roligt att jobba på en liten tidning. För det första får man så mycket fria händer. En annan kul grej är att man får göra nästan allt själv. I dag var det stressigt på ett roligt sätt när jag och den andra vikarien skulle få ut alla nyheter, bilder och puffar innan halv ett. Det ska bli spännande att se hur morgondagens tidning ser ut. Jag har gjort en krönika. En riktigt tårdrypande historia om stackars flyktingbarn..

Nu sitter jag med tre, tunga böcker framför mig som jag plöjt igenom. Jag har sysslat med ett skrivprojekt de senaste månaderna. Nu är det i alla fall dags för lite tung research. Puh.

Men det är ju det som är så roligt med att vara journalist. Tänk så mycket man lär sig. Här är ett urval på saker jag lärt mig nyligen:
En omformarstation ändrar vanlig el till tåg-el.
Kultur kan göra att man blir frisk från långvarig smärta och psykiska sjukdomar.
Dalkurd är ett fotbollslag och i fotboll spelar man i sex divisioner.

För att dryga ut kassan sysslar jag fortfarande med frilansjobb. Nu skriver jag om smink för Yves Rocher. Det finns mycket att lära även här. Till exempel hur du skulpterar fram ditt ansikte med solpuder.. Eller fixar sommarens snyggaste look.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar