May all my dreams come true


fredag 26 augusti 2011

Början på ett nytt kapitel

I går var jag och Lina till Erikshjälpen. Där kunde man köpa fem pocketböcker för tio kronor. Jag utökade min samling med femton pärlor. Nu börjar jakten på en snygg bokhylla. Så länge får det bli torn på golvet. Jag har redan fyllt två hyllor. Tänk om jag kommer att sluta som min vän Dennis som har över 8 000 böcker i sin tvåa..

Början på galenskap?
Jag hittade fler fynd. Småkrukor, handdukar och en korg.

Nästa projekt i köket är att fixa ramar till alla skeppor. Samlingen har utökats med de vita i porslin.

Nu har jag äntligen slutfört veckans jobb. Det är helg! I kväll ska jag träffa Therese, Tina och Kajsa för drinkar här på söder. Sen blir det hemmafest. I morgon kommer mamma och pappa, de ska på vernissage i stan. På kvällen blir det 30-års kalas i Enköping. Nu väntar jag bara på den utlovade solen.

Nästa vecka börjar ett nytt kapitel i livet. Stoffe börjar plugga. Jag ska försöka öka frilansandet och slutföra mitt sidoprojekt eftersom jag går ner i tid på jobbet. Jag ser verkligen fram mot hösten. Mer tid för böcker, kärlek, äventyr och livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar