May all my dreams come true


onsdag 3 augusti 2011

Måns, salsa och gråsparvar

I dag var första dagen på jobbet efter semestern. Det känns hur bra som helst. Jag tog genast på mig att skriva om pride-festivalen. Nu har jag lurat med Christian till Kulturhuset i kväll. På taket ska det vara workshop i queer salsa! (Jag råkade nog säga att det bara var salsa).

Annars har det inte hänt vidare mycket. Läste i tidningen att Måns och Marie har gjort slut. Då kom jag att tänka på att min fina bild på honom aldrig kom upp på bloggen. Så här är den:
Ja, jag stod bakom en blomma..
En annan fin bild jag inte lagt ut är på kvällshimlen utanför mitt fönster. Så här kommer den:

Underbart! Mitt framför mitt skrivbord.
Den sista bilden får bli på maten från mitt favoritställe. De har fyra goda soppor att välja bland. Stället heter La Vance och ligger på Folkungagatan.

Linssoppa.
Jag behöver salsa för i dag är jag lite ledsen. Jag såg en gråsparv bli påkörd av en bil. Ja, jag vet att sånt händer. Men jag är lika ledsen för det. Den levde, flög framför bilen och jag såg att den valde mellan två håll. Den valde fel och sen levde den inte längre.

Jo, en till sak ska jag berätta. Det kommer bli mer stickning på bloggen igen. Hörde på tv att stick-bloggar är de nya mode-bloggarna. Kul att man har gått från tönt till inne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar