May all my dreams come true


måndag 29 augusti 2011

Eine erstaunliche freund!

Jag får inte störa Stoffe för han läser en bok om globalisering och ekonomi. Marilyn ligger på mattan och vill vara nära men ifred. Jag har fastnat i ett korsord, precis läst ut en bra bok och har inget jobb att göra just nu. Jag har helt enkelt tråkigt. Hur kan det komma sig att man har tråkigt vissa dagar och andra dagar känns det som att man inte hinner med allt kul? 


I morgon hoppas jag hinna träffa Claudia för en lunch. Det är sista gången hennes båt kommer till Sverige. I går rensade jag ut bland sakerna hos mamma och pappa. Jag blev helt överväldigad av alla minnen. Jag hittade ett kort från Claudia. Det var från sju år sen. Vi hade bott tillsammans på Teneriffa i nästan tre månader då och jag skulle hem till Sverige igen. Hon hade skrivit att hon visste att vi alltid skulle vara vänner. Det kan ju vara sånt man bara säger. Men jag visste då - och det visade sig vara sant - att våran vänskap skulle bestå. 

Förförra hösten.
Wenn sie dies lesen, Claudia. Sie sind eine erstaunliche person und freund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar