May all my dreams come true


tisdag 16 augusti 2011

Senaste tiden..

I går var Lina här. Hon tittade förbi efter jobbet. Vi åt hämtmat och drack vin. Snart slipper jag hämtmat. Stoffe ska bara förstå sig på hur man kopplar in gasen i spisen. Han ligger under spisen nu och hmmm:ar.

I söndags var jag och lyssnade på DN-konserten vid Sjöhistoriska museet. Jag trodde det skulle bli en liten mysig picknick. Men så hade tydligen 20 000 andra också tänkt. Vi hittade tillslut en liten plats bland cyklarna. Eftersom jag inte såg något lyssnade jag bara, drack kaffe och löste korsord.

Natten innan var vi ute och dansade på ett ställe som heter "Calingsborg". Där var det drag.



I dag har jag mest jobbat. Jag försöker få klart så mycket som möjligt innan torsdag. Då ska jag nämligen träffa Claudia igen! Jag ska få gå ombord på lyxbåten igen och äta tills jag svimmar.. Men klockan 22 fick det vara slutjobbat för idag.

Stoffe börjar skolan om två veckor. Han ska läsa Internationella relationer. Jag har tjatat på honom att fixa litteraturen i tid. I går kom han hem med tre av böckerna. Nu slåss vi om en av dem.

Annars har det inte hänt så mycket. Jag känner lite att jag aldrig hinner landa riktigt. Inte efter semestern. Det är ganska mycket med jobb, lägenhet, körkort, små och stora projekt. Ändå är det när det är såhär jag känner att jag lever. Det bara måste hända saker runt mig.

Nu ska jag varva ner. Jag har hittat många bra spellistor på spotify med klassisk musik. Marilyn älskar det precis som jag.

Än är det sommar..

2 kommentarer:

  1. KOLINGSBORG!

    Så mkt tofflar du verkar omge dig med är det ofattbart att du, eller någon av dom, inte visste vad stället heter.

    Ha det gött

    SvaraRadera