May all my dreams come true


torsdag 18 augusti 2011

Torsdag på söder

I dag har jag jobbat hemifrån. Med en liten paus. Jag träffade Claudia. Hennes skepp lade till vid Slussen. Jag mötte henne och vi gick hem till mig. Sen åt vi lunch här på söder och tog en promenad innan det var dags att säga hejdå. För den här gången.

Jag älskar att bo på söder! I går kväll fick jag och Stoffe tråkigt klockan tio. Det var bara att ge sig ut en sväng. Några kvarter bort ligger Koh Phangan. Där tog vi ett varsitt glas rött.
(Jag har varit hos frissan.)

Det är verkligen supermysigt där.
Nu sitter jag med det sista jobbet jag har att ta igen. Jag ska skriva om att Victoria är på smällen. Fattar inte att det är fredag i morgon. Veckorna bara flyger fram. Jag har börjat sticka. Och läsa Barbro Alving igen. Kanske det kommer ett litet kåseri snart...

Jag har en katt på min arbetsplats.
Titta lite här..

Och lite där..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar