May all my dreams come true


torsdag 8 december 2011

Torsdagstankar

Här hemma var det julemys.
I dag har jag jobbat på ett riktigt jobb. Sånt där när man sitter på kontor och allt. Sen i går har jag jobb en tid framöver, vilket är toppen!

Samtidigt inser jag att mössorna var en sjukt bra idé. Jag har till och med börjat ta emot beställningar..
Min granne på andra sidan gatan har en, grannen ovanför har en - snart kan jag kalla dem "Kocksgats-mössor".

I morgon kommer brudarna från lillstan! Som jag har längtat.. Det blir drinkar, god mat och mycket prat! För första gången på ett år har Marilyn tiggt. Hon råkade få i sig ett russin och blev som galen. Nu vill hon ha mer, känns inte som en bra sak för katter. Jag bara ignorerar henne. I morgon har hennes ärthjärna glömt allt.

Men det bästa som har hänt denna vecka är en liten kommentar jag fått på vg. Ett litet tack bara. Men för mig betydde det otroligt mycket just det tacket. Eftersom det var ett inlägg som jag själv velat läsa för tre år sedan.

Och det slog mig då - tänk om jag faktiskt hjälper folk!

I dag har jag köpt julklapp till Stoffe. Hur ska jag kunna hålla mig - det är ju bara den 8:e! Och det måste vara den bästa julklappen någonsin. Om man får skryta och det får jag.

Nu ska jag gå och lägga mig, måste orka upp till julkalendern i morgon. Det är så spännande, och den ger mig något att prata om med min lilla Abbie.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar