May all my dreams come true


torsdag 15 december 2011

Vårkänslor och koprutt

15/12?
På väg till jobbet såg jag detta. Vadnu? Är det vår?
Jag har även haft ett mycket märkligt och odefinierbart pirr i magtrakten senaste tiden.. Tänk om den globala uppvärmningen även påverkar vårt känsloliv..

Då tänker jag såhär: den globala uppvärmningen beror ju på växthuseffekten. Och växthuseffekten beror på utsläpp av växthusgaser..
På jobbet fick jag under en föreläsning lära mig att kossorna var de värsta bovarna i utsläppen.

Jag har alltså pirr-i-magen på grund av koprutt!

Det vore en intressant punkt i Kyotoprotokollet.

I dag har jag varit hos tandläkaren. Jag fick, för första gången i mitt liv, akut tandvärk. Eftersom jag inte varit till tandläkaren på flera år var jag sjukt nervös innan. Mycket riktigt var det knas med en tand. Men mycket förvånansvärt var att höra att mina tänder var mycket fina. Jag dubbelkollade till och med, undrade om jag inte behövde remiss till en tandhygienist. Nää, svarade hon, det är till för sånna med tandsten och tandproblem - inte dig!

Sammanfattningsvis har det alltså varit en mycket trevlig dag. Tack koprutt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar