May all my dreams come true


torsdag 14 oktober 2010

Riktigt jobb

"Inte kloorna!"
I dag har det gått så bra att jobba. Fia kom hit runt elva. Sedan har vi suttit hela dagen med vårt projekt. Vi har ett riktigt uppdrag och ett riktigt jobb. Jag är glad. I går ringde Birgitta från Arbetsförmedlingen för att säga att jag fått godkänt! Jag ska få starta-eget-bidrag. Ansökan till Försäkringskassan är inne. Nu väntar vi bara på registreringen. Snart kan jag pricka av ännu en punkt på listan.

Vi jobbar så bra ihop, jag och Fia. Hon påbörjar en mening som jag avslutar. Vi tänker exakt lika vilket gör det roligt att jobba. Det kändes till en början ovant att göra design. Men efter ett tag droppade idéerna in en efter en och slutresultatet blev över förväntan.

Självklart var vi tvungna att äta också. Jag tillagade en fantastisk spagetti bolgonese på burk i mitt dockkök. Till efterrätt serverades kaffe och wienerbröd. Monica som jobbar tre hålplatser bort kom förbi för en snabb kaffe och husesyn. Hon och Marilyn blev genast goda vänner och jag misstänker att Monica kommer spendera många lunchtimmar här. Hon bedyrade att det var för min skull - inte kattens..

För att Fia inte ska börja nynna på knäppa låtar måste vi spela musik när vi jobbar. I dag blev det klassisk musik och jazz.

Allt eftersom dagen gick blev vi konstigare och konstigare. En övertrött Fia i kombination med en övertrött Tove kan sluta hur som helst. I dag slutade det med några dance moves till "Girls just wanna have fun" tillsammans med Marilyn som snällt låg i min tovade laptopväska.

Nu är det myspys med kissen som gäller. I morgon är en ny arbetsdag, med riktiga uppdrag och ett riktigt möte.
Sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar