May all my dreams come true


måndag 18 oktober 2010

Mössmani

Har nu fått dille på att sticka "åremössan". Först gjorde jag en till Fia. Sedan, när jag fick ångest över vad jag skulle ge Erika i 30 års present kom jag på att hon kunde ju också få en. När jag var inne i garnbutiken för att köpa nystan passade jag på att köpa till två mössor.. Det är som vanligt när jag gör saker. Jag kan liksom inte bara göra någonting en gång. Samtidigt tycker jag mani är en charmig egenskap hos mig.

Åre-mösan

Garn: 1 nystan Milano (100 gram)
Lägg upp 38 maskor på stickor 9 eller 10. Sticka 1 rät, 1 avig tills det är 3 meter kvar av garnet.


Sy ihop uppläggningskanten med avmaskningskanten. Tråckla ihop toppen genom att sy en tråd genom öglorna i toppen och snörp ihop.

2 kommentarer:

  1. Jag med - om det är meningen att vi ska räkna upp knasigheter;) annars har du ju tusen andra underbara egenskaper:) framför allt ett gott hjärta!

    SvaraRadera