May all my dreams come true


lördag 9 oktober 2010

Tavelmani

Pluttinutt
Jag har fått tavelmani. Eller snarare dille på ramar. I fredags var jag i Uppsala och övningskörde med pappa. I vanlig ordning stannade vi till vid IKEA och åt lunch. Sedan tvingade jag honom med till kupan. Där hittade jag ett gäng ramar och fick idén att fylla en hel vägg. Den stora köpte jag på loppis i Falun när jag hälsade på Kerstin. Det är en Carl Larsson "Ros och rygg" heter den. På baksidan står det "Har den äran! på FARS DAG 12/11-44 av Benita" med blyerts. Jag älskar saker med historia. I den svarta ramen har jag gjort ett collage av brev och foton från en norsk dam. Hittade på en vind, i en låda med rosor, av en man som sedan sålde dem till mig på loppis. Ovanför är ett gammalt blad från en LP skiva med Romeo och Juliet musikalen. Det föreställer noter och beskriver akt ett och två. I den lilla runda klistrade jag in en svartvit bild från samma blad på Romeo och Juliet i en scen på teatern.

Solkatterna man ser på väggen reflekteras av en lila prisma av en glaskonstnär som jag hängt i andra fönstret. Ibland är allt så vackert!

2 kommentarer:

  1. ... Ha ha. Jag tycker jag känner igen det där...?

    SvaraRadera
  2. Hi hi, men du är ju hääär juuu :)

    SvaraRadera