May all my dreams come true


fredag 15 oktober 2010

Murar




Kom att tänka på en låt en vän spelade för mig för över två år sedan.  "Over the wall" med Echo and The Bunnymen". Vissa textrader gick rakt in i hjärtat. 

I'm walking in the rain

To end this misery
I'm walking in the rain
To celebrate this misery
What's that you say? 
Speak up, I can't hear you
What do you say? 
I couldn't hear you

Over the wall
Hand in hand
Over the wall
Watch us fall

Out on the road coast to coast
Out on the road coast to coast

I'm over the wall
I'm over the wall
I'm over the wall
Come over the wall
Come over the wall

I can't sleep at night
How I wish you'd hold me tight
I can't sleep at night
Come on and hold me tight..

Hold me tight
To my logical limit
Hold me tight
To the logical limit


Jag hade precis varit i Berlin och sett delar av berlinmuren. Tänkte också på min egen mur. Murar är till för att rivas. Eller att flyga över. Det finns fortfarande för många murar jag måste riva eller flyga över. Om några veckor kan jag vara i Gaza.


Sedan kan jag kanske ta itu med min egen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar