May all my dreams come true


söndag 24 oktober 2010

Lördag

Världens piggaste

Jag och Stoffe försökte vara duktiga och ta till vara på helgen.. Vi kom i alla fall iväg till stan. Efter att ha strosat runt lite bland second hand butiker på söder bestämde vi oss för att äta kinamat. 

Än är det inte vinter på riktigt..

 Jag var tvungen att stanna till vid ett ställe för att fota denna vackra ros. Den gjorde att jag blev helt till mig. Ironiskt nog växte den exakt under lägenheten Stoffe köpte i onsdags, vilket jag inte visste då. Den ligger högst upp i ett jättegulligt hus mitt på söder. Det ska bli så spännande. Nycklarna ska han hämta om några veckor när han kommer hem från Bali. Då ska jag få vara smakråd! Jag har redan lite idéer och har börjat leta små glasburkar för kryddor på väggen i köket. Min idé är att hitta dem i olika färger och former. Stoffe har lovat att bygga en ram runt dem. 


När vi kom hem gick Stoffe för att boka tvättid. Och kom hem med dessa! Helt utan anledning. Ja jag vet - jag har det snuskigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar