May all my dreams come true


lördag 22 oktober 2011

Förvirrad start på helgen



Jag sitter i lägenheten och försöker dränka grannens partymusik och lite annat med Grieg och Chopin. Av någon konstig anledning är hemmet både rent och städat. Det är inte kombinationen som sådan som förvånar. Utan själva faktum.

Marilyn har på ett mirakulöst sätt (jag gav henne två piller) slutat löpa och ligger nu som vilken katt som helst uppe på linneskåpet och sover. Detta har ju såklart fått en att fundera. Men jag tänker inte säga vad jag funderar på - det är för kontroversiellt.. Men låt mig säga såhär: Det FINNS tydligen ett piller mot sexualdrift.. Sen låter jag resten vara osagt.

I går var jag med om en intressant händelse. Jag är mitt uppe i adhd-utredningen. Bara det är ju lite konstigt. Men det blir konstigare. På väg till undersökningsrummet gick vi genom väntrummen, jag och läkaren. Han sa:
- Ja men nu kan jag ju passa på att se hur du går.

Jag gick så normalt jag bara kunde. Han sa bara hmmm och bad mig gå tillbaka. Jag gick tillbaka och han sa hmm igen. Sedan, i rummet, skulle jag blunda och peka mig på näsan. Ingen match. Men han sa bara hmm. Jag fick stå på tå, på hälarna och på utsidan av fötterna. Och massa annat som jag har glömt eller förträngt. För varje sak jag gjorde sa han hmmm. Sen var det klart.

På väg tillbaka frågade jag vad allt detta var bra för. Han svarade att vi just hade kollat min motorik, om jag haft slaganfall och lite annat. När jag frågade vad han tyckte om min gångstil, för andra har sagt att den var lite konstig, sa han hmmmm, konstig alltså, och skrev på ett papper.

Jag var så förvirrad efter upplevelsen att jag satte mig på fel buss. En tjej frågade busschauffören massa frågor. Då blev han så förvirrad att han trodde att han körde en annan buss. Det blev en lång omväg som gav mig möjligheten att se nya sidor av stan. Men allt detta gjorde mig mer förvirrad. Så jag satte mig på fel tunnelbana när jag skulle till Lina. Efter två timmar var jag tillslut framme. Och det blev en trevlig kväll.

Nu ska jag genast sätta mig på tåget och åka till Enköping för jag ser att klockan är sex och jag trodde den var fyra. Förvirringen sitter alltså i. Hoppas tågchauffören vet vilket tåg han kör. Allt detta återstår att se.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar