May all my dreams come true


måndag 17 oktober 2011

Jag är en harmonisk själ

Inte riktigt där än...
Nu är jag inne på andra kursen i meditation. Jag skulle inte riktigt kalla mig för proffs än. Men lite kan jag dela med mig av. Det handlar om att fatta att man är en harmonisk själ. Innerst inne. Att man kan hitta lugnet i sig själv.

I går var jag på bach-konsert igen. Min gamla chef Ola Lindholm var talare. Han berättade om hur viktigt det är att verkligen se barn. Att det ibland bara räcker med att se dem i ögenen och le. Då får de bekräftelse.

I morse på tunnelbanan satt två ungar och skrek framför mig. Jag försökte verkligen le. Men det gick lixom inte. Istället började jag mumla "jag är en harmonisk själ, jag är en harmonisk själ". Måste erkänna att jag har en lång väg kvar att gå..

Jag har lärt mig att virka. Det är som terapi. Det har blivit två mobilfodral. Nu måste jag komma på något annat känner jag. Beskrivningen finns här.
Kanske inga mästerverk men..
Jag har sökt lite kurser till våren. Spanska blev mitt förstahandsval. Jag skulle vilja fräscha upp den lite. Nu går jag ner i tid på jobbet igen. Det innebär mer tid till mina små sidoprojekt. Boken, som jag är för blyg att skriva om på bloggen, är i princip klar. Den tog mig nio månader att skriva - lika lång tid det tar att göra en bebis.

Mer ledighet betyder också mer tid till de jag älskar. Som min Abigail. Nästa vecka blir det Uppsala för lite kramar och bus med min lilla bästis (passar på att umgås lite med mamma Ruth också).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar