May all my dreams come true


söndag 2 oktober 2011

Sol, syltor och Bach

Helgen började bra. Vädret var lovely så jag öppnade fönstret på kontoret och låssades att jag var utomhus.
Observera min basilikaplanta!
Jag fortsatte helgen i samma spår. På lördagen sträckläste jag Elisabeth Kübler-Ross bok Döden är livsviktig framför mitt öppna sovrumsfönster. Den är en del i min terapi. Och den hjälpte mig verkligen. Rekommenderar den varmt till alla som är öppna för evigheten.
Kaffe, sol, bra bok och me me me!!
På kvällen mötte jag upp Marre och kompisar till henne. Vi hade en syltrunda på söder. Det gick ut på att hitta så många sunkiga hak det bara gick. Sunkigast fick bäst betyg.
Observera mina naglar...
Skrev en text för Yves Rocher om att höstens naglar gärna får vara mixade.
Övertygade till och med mig själv.
På väg till Strand råkade jag gå förbi mig själv.
Mitt första (och förmodligen sista) modelljobb gjorde sig påmint. 
Väl på Strand träffade jag två skäggiga herrar.

Vem ska bort?

Nu är jag nyss hemkommen från en Bach-konsert i Gamla stan. Jonas Gardell var talare vilket inte gjorde upplevelsen mindre angenäm. Kvällen avslutades med spontan-middag på en jättetrevlig restaurang i en av Gamla stans mysiga gränder. 
Observera halsduken som jag fått klar.

I Bach-harmoni. 
Mmmmmmm!
Nu längtar jag tills det blir måndag så jag får komma tillbaka till jobbet. Kanske inte så mycket till texten om svenskarna i Etiopien jag har fastnat med. Men mitt skrivbord, min basilikaplanta och jobbarkompis-Sara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar