May all my dreams come true


tisdag 4 oktober 2011

Ibland får man skryta..

... för när jag kom hem nyss möttes jag av ett glas vin i dörren. Jag fick inte titta in i köket. "Sätt dig och blogga eller nåt" sa Stoffe. Nu hör jag hur han hackar något i köket. Det luktar fantastiskt! En jobbig tisdag är som bortblåst.
                                 Jag är världens lyckligaste flickvän!

Några minuter senare fick jag sätta mig vid bordet. Jag fick en ögonbindel och sedan fick jag lukta och gissa.. Eftersom jag åt musslor i söndags kopplade jag snabbt.




Stackars Stoffe hade tyckt synd om dem när han la dem i vattnet. Men vad goda de var!



Sen mediterade jag. Det går lättare och lättare för varje gång. I går tog jag min första kurs i hur man gör. På torsdag är nästa. Jag vill bli en sån där person med lugn och harmoni i kroppen. En person som kan ta beslut som jag står för. Och som känner sitt inre.

Min andliga plats.

Det är ungefär vad meditation går ut på. Att leta sig inåt och koppla bort allt jobbigt. Men det fina är att om tankarna kommer är det okej. Man får tänka bara man inte hänger upp sig på tankarna och lägger värderingar i dem. Enligt läraren är vi alla harmoniska i själen. Det är vår grundinställning.

Fast - säg det till Marilyn.. Hon löper igen.

Slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar