May all my dreams come true


måndag 16 maj 2011

Att leva i nuet

Jag håller på att träna på såndär majndfulnes. Det handlar om att kunna leva i nuet. Just dessa dagar har det inte varit några som helst problem. Vi hittade en mysig utflyktsplats bara några minuter hemifrån.

Min nya "picnic-påse"
Köpt på loppis i Falun.
Vi hittade till och med ett ställe med kvällssol!

Vin och annat gott.
Typisk majndfulnes.

Världens vackraste tak!
Majndfulnespoäng på det.
I morse var det lite svårare med majndfulnes. Marilyn välte min fina pidestal med blomman på så den for i golvet och gick sönder. Med sig i fallet tog den vattenkannan som var full med vatten. Det blev en härlig röra av blomjord, porslin och vatten på nya träparketten. Sen missade jag tunnelbanan med en minut. 

Men därefter har dagen bara varit underbar. Jag fixade det sista på mina artiklar som ska ut i press. Sedan åt vi lunch på jobbet i en park. Efter jobbet åkte jag och Stoffe till en kille som sålde ett antikt skåp. Det är det andra vi köper på två veckor. Det vi köpte i dag ska bli vitt och det första ska bli rosa! Bilder kommer. Både före och efter. 

Skåpet var så tungt att Stoffe fick ringa Robin och locka med öl och fotboll. Han fick veta lite senare att det också innebar att han ska bära in ett 100 kilo skåp. Fast bara upp i tamburen. Upp för trappen kommer senare. Det behövs nämligen fyra pers för det uppdraget. Men fint är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar