May all my dreams come true


torsdag 19 maj 2011

Från bomber till dammsugare

Min söta dammsugare gör det liiite roligre..

I dag har jag skrivit en artikel om att Sverige har Europas största testställe för vapen. Det är inte många som känner till det men högst uppe i norr finns en plats, något större än Öland till ytan, som är öppet dygnet runt, varje dag, året runt. Dit kommer förutom Nato och USA ett dussintal länder, däribland Israel för att prova lite bomber. Mysigt!

Efter jobbet åkte jag direkt hem. Eftersom solen sken bestämde jag mig för att kolla in min bakgård. Det visade sig vara en park med ett litet litet café i mitten och fullt av bord, stolar och solstolar. Det var bara att köpa en glass och slå sig ner.

När jag satt där ringde en kille som jag haft kontakt med tidigare angående ett roligt skrivjobb. Nu hade han ett kul uppdrag till mig. Jag får veta mer nästa vecka. En annan rolig grej på gång är en artikel jag skriver om "Sommarens bästa loppisar". Det betyder ju att jag måste testa några vilket inte känns helt fel eftersom det är min favoritsyssla.

Nu ska "vi" spackla lite väggar. Jag gillar att säga att "vi" renoverar och att "vi" bygger en vägg. Det får mig att verka lite märkvärdig. Och inte minst delaktig. Sanningen är faktiskt den att jag hjälper till så gott jag kan. Det är kul att jobba och jag lär mig faktiskt. Jag och Stoffe kom på det här om dagen: vi är ganska jämställda, framför allt eftersom vi gör nästan allt tillsammans. Då blir det ju roligare också. Som i förrgår när vi hade tvättkväll. Efter varje lass med ren tvätt vi bar in i lägenheten gav vi varandra en high five. Och sen firade vi med vin.

Jag vet att det finns de som hävdar att de gillar att diska, tvätta och städa. Som säger att de inte är tvingade till det, det är bara så att de är bäst på det. Enligt mig är det inte så svårt att köra en dammsugare eller plocka ur diskmaskinen. Det är bara jävligt tråkigt. Det roligaste är känslan efteråt, när allt är klart. Den delar jag gärna med någon som uppskattar det lika mycket.

I går sket vi i allt som har med hushållsarbete att göra
och gick hela familjen upp på ett berg för att grilla korv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar