May all my dreams come true


torsdag 5 maj 2011

Ny adress

Tjolahopp, så bodde man högt uppe vid takåsarna mitt på söder.. I morse insåg jag att jag glömt ta med kaffefilter. Men vad gör det när man bor granne med typ 10 fik! Det är mycket som saknas just nu. Till exempel gardiner. Men då kan man ju alltid hänga dit en filt. Allt går att lösa med lite fantasirikedom.

Högt upp!
En krok till lampan kan också vara en bra idé...


Nytt mode?
För där ska nämligen kristallkronan jag ropade in på auktion hänga. Nu ligger den i en låda i "sovrummet".


I väntan på bättre tider..
Nu har jag i alla fall köpt filter och kokat mig en kopp kaffe. Marilyn verkar trivas och har redan hittat sina gömställen och vrår. Men mest sitter hon i fönstret och tittar på alla människor på gatan som plötsligt, från ett annat perspektiv, är pyttesmå. 

3 kommentarer:

  1. Och jag kommer med fika nästa vecka! Det blir många pauser! :)

    SvaraRadera
  2. Ja! Det kommer att verka som att vi bygger kök och packar upp lådor - men i själva verket är det fikapauserna som gäller :-)

    SvaraRadera
  3. http://bit.ly/d4ME6s

    Gå gärna in och rösta på "Den enorma trädkojan"

    Tack!!

    SvaraRadera