May all my dreams come true


måndag 2 maj 2011

What a Valborg!

Spelade gjorde Those Dancing Days.
Både jag och Mappe blev kära i sångerskan. 

Valborg inleddes dagen innan, på fredagen. Jag satt på tunnelbanan på väg hem från stan när jag ringde Mappe. Han skulle på V-dala där ett band skulle spela. Jag åkte hem, svirade om, packade en väska och drog dit. Smart som jag är hittade jag en festis som liknade vin i färgen. När ingen såg hällde jag över vin i flaskan som jag förfestade på när jag satt på tåget.



Mappe väckte mig klockan tio morgonen därpå. Vi handlade frukost och satte oss i parken.

Tisse och Rosi kom förbi och spred lite glädje.

Jag slog på stort och klunkade fritt ur en tetra.

Sen var det champagnegalopp på ÖG.

Blöta kramar.
Och hals ur flaska..
Sen bar det av till Mappe för lite drinkar och lunch.

Jag såg djupt ner i glaset...
Men så plötsligt uppenbarade sig en suddig gestalt i dörren, med rosa cowboyhatt..

Vem är det?
Självklart var det Christian Hörz, i egen hög person.

Som vanligt, om man får använda sig utav ett av hans favorituttryck,
lyste hans karisma.
Efter några timmar kom jag på mig själv med att sitta och visa en stackars tjej bilder på Marilyn i min mobil. Det var bara att inse fakta, borta bra men hemma bäst. Jag satte mig på första bästa tåg hem. Till min prinsessa.

Och tur var väl det. För söndagen skulle ägnas åt flytt. Då var det tur att man inte var för bakis. Bilder från flytten kommer snart...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar