May all my dreams come true


söndag 8 maj 2011

En weekend i Falun

Helt galet och spontant gjorde jag beslutet att åka till Falun i helgen. Där var, förutom Kerstin, en stor gårdsloppis.

Vackra landskap svischade förbi...
Målet var att hitta saker till lägenheten. Det dröjde inte länge förrän jag damp på den här skatten:

300 : -
Självklart kom ju den ofrånkomliga frågan upp: hur får jag hem det? Hm, medan jag funderar på den står bordet i Kerstins uteförråd.

Efter några timmar blev vi hungriga. Kerstin och Ida tog mig till Faluns smultronställe, precis bredvid gruvan. Där kostade en fantastisk buffé 85 : -

Ida hugger i.
I buffén ingick även efterrätten.. Man fick ta hur många man orkade!

Ida och Kerstin njuter av sina
kladdkaks-bakelser med blåbär.
På kvällen gick vi en sväng på stan och konstaterade att där inget hände. Sen gick vi hem till Kerstin och tittade på film.

I morse var vädret helt underbart igen och vi åt frukosten i solen.

Kerstins mysiga innergård. 
Nu är jag hemma i gen. Stoffe står på en stege och monterar upp en vägg medan han mumlar: sjuttioett, fyrtiosju, jahaja, hm... arton, nehe.. oj..

Allt är som vanligt igen det vill säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar