May all my dreams come true


tisdag 3 maj 2011

Rena rama jungeln

Rena rama jungeln!
I dag har vi varit på Ikea och köpt ett kök. Det blev pluttiplutt-lantlig historia med krussiduller runtom. Som lägenheten på Kocksgatan ser ut nu är det bara ett hål där köket ska vara. Därför bor vi kvar i Blackeberg några nätter till. Tillsammans med Stoffes lillebror Robin.

Vi har det så mysigt alla fyra (ja, jag räknar in min katt i den här familjen) på dessa 27 kvadratmeter, så det anar ni inte. Soffan står på Kocksgatan istället finns en två meter bred madrass full med kuddar. Det är vår soffa och Robins säng. På andra sidan rummet står min gamla säng, där sover jag och Stoffe nu - hans säng som vi ska ha är på Kocksgatan. Som vägg mellan våra "sovrum" har jag nu ställt två stora plantor. Ja, ni hör ju hur uppfinningsrik man blir på så här små ytor.

På kvällarna, när vi har flyttat bord, soffor, sängar och annat möblemang hit och dit, tittar vi på film tillsammans. Här gäller det att kompromissa. Jag har fått igenom att är det ett enda vapen på omslaget (både fram och baksida räknas in här) blir det inge av. Robin har fått igenom att står det "Drama" på baksidan blir det inge av. Romantik och komedi går bort för min del. Och Robin vill inte ha något franskt. Stoffe och Marilyn har lagt ner sina röster för att inte komplicera situationen ytterligare. Det lämnar inte mycket kvar att önska. I går blev det Harry Potter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar