May all my dreams come true


måndag 28 november 2011

En primadonna!

En hemlig dröm.
I dag hittade jag en jacka och en hatt på loppis! Båda har tillhört en drag queen. Hur coolt är inte det! Jag hittade även en spetsmorgonrock med tillhörande nattlinne. De hade tillhört en tjejs mormor som hade haft det på bröllopsnatten. Mormorn var då mannekäng i Paris. Stoffe fick ta bild på mig, först efter såg jag Marilyn sitta bakom och lukta på julblomman.

Jag har en lite konstig dröm... Jag skulle vilja vara en primadonna. En primadonna får ha på sig glitter och paljetter till vardags. Hon äter säkert bara snittar och dricker champagne. Detta är en så stark önskan att jag nästan vill sätta upp den på min dröm-lista..

Jag har alltid velat vara primadonna. Till min mammas stora fasa. För några år sedan skulle jag få välja en vinterjacka. Mamma tyckte den skulle vara varm. Jag tyckte den skulle vara glamorös. Det slutade med att jag utbrast "Men mamma, jag är ju en primadonna!" Det blev något mittemellan.

För mig är en primadonna en stark person. Någon som vill synas. Som lyser. En primadonna tar ingen skit. Hon sveper runt i sin boa, glitterklänningar och pälsar med huvudet högt. Varför finns det inga primadonnor längre? Kan jag skapa en ny trend?

I morgon tar jag pälsen. Och kanske ett glas champagne till frukost? Bara för att mjukstarta lite...


2 kommentarer:

  1. Jag bär också på en inre primadonna Tove! Ser ingen annan utväg än att vi helt enkelt får starta en klubb. Med regelbundna primadonnamöten där vi sippar bubbel i våra paljettklädda blåsor och diskuterar allt mellan himmel och jord! Deal? Kramar Jenny S

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk idé Jenny! It's a deal : ) Och det kanske leder till att fler och fler vågar komma ut.
    Längtar till vårt första primadonnamöte!
    Kramar

    SvaraRadera