May all my dreams come true


onsdag 16 november 2011

Saker man kan göra mörka vinterdagar


I går var jag i Uppsala och hälsade på Ruth. Egentligen skulle jag åka hem lite tidigare. Men jag kunde inte låta bli att följa med till dagis och hämta min tuffa sessa Abbie. Ruth lät mig öppna dörren till lekrummet. Abbies min när hon såg mig sitter kvar på hornhinnan och får mig fortfarande att bli helt varm inuti. 

- Tuuuuuuuube! Du skulle ju inte kommaaaaaa, så kooomde du ändå!! skrek hon med gråt i rösten och kastade sig i mina armar.

Det ät nåt med barn... Jag antar att det är den där klockan.. Plötsligt sitter jag och stickar mössor, koftor, sockor, allt i pytte-storlekar. Jag ursäktar mig med att det går fortare om det är smått. 

Liiiten kofta..
Men jag har även unnat mig själv, hittade lite saker på Stadsmissionen. 
Blus och väska.

Supersnygga skor.
Nu har vi målat hyllan med småfack. Den fick bli vit.


Jag försöker se det som är positivt med vintern. Till exempel kan man tända ljus. En annan sak som är mysigt är att se hur det lyser i andras fönster. 

Svart kan vara en mysig utsikt. 
Som pappa sa när han var här:
"det ser ut som luckor i en julkalender".
Sist men inte minst måste jag skryta om dagens bästa pyssel: en magnet!
Två snygga tjejer och ett fint minne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar