May all my dreams come true


lördag 12 november 2011

Smarta duvor





Tove är en modern form av namnet Tófa, en förkortning av Þórfríðr som kommer av Þórr alltså Tor "åska" och fríðr "vacker". Mina favoritegenskaper! Men det kan också betyda tuva och duva.


Min mamma kallade mig alltid för duvan när jag var liten (det händer även i dag). Och jag har alltid älskat duvor, dessa stadsdjur som så många anser vara så äckliga. 


I dag läste jag i dn om hur duvor har börjat tjuvåka tunnelbanan mellan Farsta strand till Farsta. En teori är att de bor i Farsta strand men åker till Farsta eftersom där finns alla caféer. Jag älskar såna nyheter, de får mig alltid att må så bra. 


I dag gör jag någonting som jag väntat på i snart ett år - jag färdigställer min bok. En sista genomgång innan den skickas till förlag. Klockan fyra lägger jag den på lådan. Det känns overkligt, läskigt, spännande och alldeles underbart... 


Den här duvan hoppar tunnelbanan i dag - hon ska äntligen testa sina vingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar