May all my dreams come true


fredag 25 november 2011

Måste jag förändras?



Hjälp! Jag har en galning på mig. Det tog inte många dagar av bloggande på vårdguiden.se innan en amatör-psykolog var tvungen att kommentera. Han tycker varken att jag ska vara eller skylla på min diagnos - ganska paradoxalt om jag får säga det själv..

"...Kom bara ihåg att du är inte din (så kallade) diagnos. Du kan förändras som alla andra. Och framför allt- skyll inte på diagnoser och glorifiera dem."

I och med att jag inte identifierar mig med min diagnos tycker jag mig ha all rätt i världen att skylla på den ibland. Eller?

Men det knasigaste är ju att han tror jag vill förändras! Varför tror människan att jag vill förändras? Det är inte mig det är fel på - det är samhället.

På meditationen har jag lärt mig att sätta punkt för saker. Därför sätter jag punkt för denna knasiga människa nu. (Punkt) I stället ska jag fokusera på de snälla kommentarer jag har fått. De gör mig verkligen glad.

Och jag ska försöka slutföra alla mina stickningar, armband och örhängen inför i morgon. Då ska jag sälja mina saker på Uppsala slotts julmarknad. Sen ska jag och Lina ut i Uppsalanatten. Något jag läääängtat efter.

Kom gärna förbi julmarknaden. Och kommentera gärna snälla saker på vårdguiden-bloggen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar