May all my dreams come true


söndag 20 november 2011

Om att göra det man vill - och att göra ingenting

Stickningen fick ligga åt sidan. Istället ordnade jag en fest! 
Så här ska det se ut.
Jag träffade nya vänner..

Och gamla..




Eftersom jag redan var så tokig, hade färgat håret och allt, tyckte jag att det var en bra idé att följa med på technoklubb..
Jag är inte en sån som sitter hemma och stickar barnkläder direkt.
Ni kan kalla mig Techno-Tove nu. 
Lördagen var en ny utmaning. Jag har som hemläxa att göra ingenting. Vad är det för kbt?? Hur som helst började jag lite försiktigt med ett korsord. Sen stickade jag lite. Efter ett tag släppte jag loss och slog jag på tv:n. Och kollade på Extreme Home Makeover! Det tog inte många minuter innan jag började gråta. Så vackert, sorgligt och underbart patetiskt. Jag hade tur. Det var dubelavsnitt. När Christian ringde och undrade vad jag gjorde satt jag och hulkade. 

Nu när jag var i mitt esse passade jag på att ta ett bad.
Jag gjorde en liten ljus-instalation.
Sen åkte jag till Christian och åt lyxmiddag.
Kvällen/natten avslutades på Hotel Malmen och Skrapan. När jag kom hem slog det mig att Stoffe skulle komma hem från kryssningen på morgonen. Så jag lämnade ett litet meddelande på griffeltavlan i hallen, som redan var full av minnen (i form av vackra illustrationer av mina gäster) från denna fantastiska helg.


Och kaffe det fick jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar