May all my dreams come true


torsdag 10 november 2011

Vackert att gå vilse


Jag tog en promenad i mina kvarter. I ärlighetens namn gick jag av vid fel hållplats och råkade gå vilse. Men som vanligt gör min virrhjärna att jag hamnar i situationer och på platser jag annars skulle missa.

Hamnade lite för mycket år ena hållet..

Och lite för mycket åt det andra..
Fler knäppa incidenter av detta slag kommer det nu gå att läsa om på min nya blogg för vårdguiden. Jag var där i dag för ett sista möte innan jag sätter igång. Tre andra roliga tjejer kommer också att blogga. Jag har nog inte riktigt fattat hur stort det är. Att miljoner människor kommer att läsa om min knäppa vardag. Men jag är mer peppad än nervös. Jag har slutat identifiera mig med min sjukdom och är stark i mig själv. Nu är jag redo att hjälpa andra som inte har min styrka.

Så här är det: Jag heter Tove och jag har bipolär sjukdom... Jag har lite adhd också. Sådärja, det blir inte mer om det på denna blogg. Här vill jag vara normal-Tove (i den mån det går). Men för den som vill läsa om det andra, lite knäppare, kommer jag att länka dit.

Hur som helst måste jag fixa klart här hemma om miljoner människor ska se mitt hem. Då kan det ju inte sticka ut sladdar överallt.. Vi började med skåpet.


Rosa - precis som en solnedgång!
Nu ska jag äta ostbågar.

2 kommentarer:

  1. Hej Normal-Tove :-) Var hittar man bloggeriet på 1177.se? undrar Normalin.

    SvaraRadera
  2. Hej Normalin!
    Nästa vecka kommer den igång, det kommer vara länkat i högersidan.
    Adressen är vardguiden.se

    /Normal-Tove

    SvaraRadera