May all my dreams come true


fredag 11 mars 2011

Det går bra nu kompis

Oh Yeah!

Jobben rullar in... En artikel om israeliska soldater har precis levererats till Sesam. Samtidigt passade jag på att försöka sälja in en ny idé. Ett reportage om kvinnor och revolution. De ville ha den! I samma stund hörde utrikesredaktören på Feministiskt Initiativ av sig, efter att ha läst min blogg, och var intresserad av mina texter. Jag kombinerade det till att skriva två artiklar om kvinnor och revolution. Sedan blev det tre - en till Kristna Fredsrörelsen också. 

När jag kom hem i dag hade jag fått mejl från en gammal arbetskollega. han undrade om jag ville ha lite jobb. Det ville jag! Det är ett roligt uppdrag som kanske kommer att leda till fler. 

I går damp en hel hög med brev in genom brevinkastet. Det var eftersändningen från min gamla adress. Ett av breven - ett stort kuvert - innehöll en förfrågan från tidningen Glitter, där jag sökt jobb. De ville ha mig och bad om arbetsprover. Sista dagen var den 27 januari. Jag som till och med hade ringt och dubbelkollat. Så hade brevet legat i Uppsala. Oöppnat. Suck. Jag ringde upp chefredaktören som utbrast "Är det du som är Tove". Hon tyckte synd om mig när hon fick höra vad som hänt och lovade ha mig i tanken om något annat dök upp. Eller för frilansjobb. Det är bara att knata på...

Men som sagt. Nu verkar det som att någonting har släppt. Jag har en oväntad energi som i går höll mig igång mellan sju på morgonen till åtta på kvällen. Medan jag utförde fyra olika jobb. Och hann med allt (Även om jag stupade efteråt)...

I kväll ska jag fira med Tanja och Ankan i Uppsala. Det ska bli underbart att träffa tjejerna igen. Vi ska gå på Kalmar nation. Nu hör jag att badvattnet börjar bli klart...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar