May all my dreams come true


torsdag 24 mars 2011

Say cheese!


I dag har jag haft mitt första jobb som fotomodell! I tre timmar har jag stått, iförd svart cokctailklänning, med ett champagneglas i ena handen och en stor ost i den andra... Med ett stort leende på läpparna. Som kavaljer hade jag killen som spelade den heta dagisfröken med konstig röst, som Mickans man var sotis på, i solsidan. Framför mig stod tjejen som dricker actimel på en strand. Reklamen kommer ut nästa månad, mest i mat- och inredningsmagasin. Det var verkligen superkul. Med undantaget att all ost började lukta efter några timmar... Mindre glamoröst.

Det är ju egentligen sjukt att man får ett jobb enbart genom att skicka ett fotografi på sig själv. Och att någon sitter och tittar igenom bilderna, kliar sig i huvudet och tänker "hon ser ju verkligen ut som en sån som gillar ost". Så fick just jag jobbet - även om jag som vanligt fick stå längst bak. Det är bara tjejer med långt hår som får stå längst fram.

När jag kom till kontoret och läste min mejl fick jag ett glatt besked: jag är en av tre finalister i tävlingen om en språkresa! Nu ska jag bara skicka en skärmdump på hur många besökare jag haft i dag. Hoppas, hoppas det blir många! Hur som helst skiner solen, himlen är blå - och jag har en påse ostbågar hemma!

6 kommentarer:

  1. Alltså, jag ser fram emot att se reklambilden! du måste kolla upp vilka tidningar reklamen kommer att finnas i. Shit vad kul om du åker på språkresan! Lätt att jag kommer och hälsar på då!

    SvaraRadera
  2. Helt galet! Klart man vill bo där! Så fint och charmigt! Kan vi gå omkring där,prata franska, dricka kaffe och äta croissant och inte att glömma..ha en baguette under armen ;)

    SvaraRadera
  3. Mais oui, mais oui! Tänk vad underbart - din framtida hemort och allt ;)

    SvaraRadera
  4. Men det är ju helt fantastiskt! Må du ta hem segern!
    Minou

    SvaraRadera
  5. Tack Minou! Ditt stöd betyder mycket för mig : )

    SvaraRadera