May all my dreams come true


måndag 28 mars 2011

Jobbat sängifrån

En fin bild på mig jag hittade i dag.
Tagen av fina Tanya!

I dag har jag jobbat på en artikel om Libyen. Det var lite klurigt eftersom det kom upp ny information hela tiden. Men tillslut verkade det som att rebellerna INTE tagit över Sirte. När jag var klar med artikeln gjorde jag klart lite jobb för Kristna Fredsrörelsen. Det var en fantastisk känsla att äntligen slutföra en sak jag hållit på med länge. Sedan har jag letat lite jobb och fick iväg en ansökan till en skönhetssajt. 

Nu är klockan över nio och jag har knappt rört mig ur sängen där jag sitter med min dator på en ny kuddbricka jag köpt. Enda undantagen är när jag gått på toaletten eller ut i köket för en kopp kaffe eller lunch (ett ägg och fil - hatar att laga mat). 

I dag ringde en tjej från ett produktionsbolag. Jag har fått en roll i filmen på Liza Marklunds bok Nobels Testamente. Den 12 april ska jag spela kameraman i ett tv-team! Efter att ha filmat lite ska jag bli bjuden på fest (i filmen), men jag ska inte ha festkläder på mig eftersom jag ska gå raka vägen från jobbet till festen. (Typiskt). Ett annat trevligt samtal i dag kom ifrån min nu 71-årige vän Dennis. Vi konstaterade att det var på tok för länge sen vi sågs. Därför beslutade jag mig för att åka till Uppsala i morgon för att hälsa på honom. Jag ska även vara "modell" för en bild han ska ta till sitt kåseri i Luthagsnytt. Det var ett väldans hysheri kring vad det hela skulle handla om. Allt jag fick veta i dagsläget var att jag skulle äta sill. I hans kåseri är mitt hemliga alias Amanda Skvader. 

Nu måste jag ta mig an något. Frågan är bara vad. Efter att ha surfat runt lite har jag insett hur mycket härliga bloggar det finns där ute. Det gör mig än mer glad över alla som vill följa min blogg. Det gör mig varm inuti. 

Kram

2 kommentarer:

  1. Underbart Tove! Jag följer din Blogg så mycket jag kan men du måste ringa och berätta om din filmroll och modellande låter super spännande.Har köpt ny mobil nu så det går att ringa till mig nu ;) KRaaaaaaammmmm /Rosie

    SvaraRadera
  2. Härligt Pluttan! Det låter gött att snacka lite.. Ska fixa till mig lite nu, ska till Uppsala! Kanske ringer jag från tåget, vi kan ju prata till Knivsta när teckningen tar slut : )

    SvaraRadera