May all my dreams come true


tisdag 22 mars 2011

Våren är här!

Lite solbränna!
Nu är ju våren här! Jag tog en öl med Stoffe och Robin på en uteservering på medborgarplatsen efter jobbet i dag. Okej, det var lite kyligt men det funkade. Hoppas jag får behålla brännan jag fick i Barcelona lite till. I dag har jag skrivit om Libyen. Konstigt nog kunde jag inte så mycket om landet så det blev en hel del research innan. Intressant är att Qadhafi sätter rätt till inkomst före rätt till arbete. Ingen libyer ska vara fattig. Vilken lirare. En annan sak jag lärde mig var att en tjuv kan riskera att bli av med en hand och en fot. Jag skulle vilja tala om det för den som snodde min mobil... 

I dag ringde en tjej från ett produktionsbolag. Jag är en av kandidaterna till ett statistjobb för en ostreklam! Jag får svar snart om jag gått vidare. Det är en halvdag och väldigt bra betalt så jag håller tummarna. Marilyn är hos mamma och pappa. Jag har inte hunnit hämta henne än. Pappa säger att det verkligen inte är någon panik med den saken. jag börjar oroa mig för att de vill ha kvar henne.. Eller ännu värre: att hon inte vill komma hem igen! Jag måste träna bort mitt dåliga samvete jag har för att hon är hos mig. Varje dag frågar jag henne om hon är lycklig med mig. 

Jag har fått en julsång på hjärnan, det gör mig galen. Ibland kan jag komma på mig själv med att ha nynnat på en låt i huvudet i timmar. Finns det verkligen ingenting annat där uppe som behöver ventileras! Under resan hann jag läsa ut hela "Flyga drake". Den har också satt sig på hjärnan. Det är väl det som är så speciellt med riktigt bra böcker. De liksom stannar kvar efteråt och övergår till att bli en känsla som man inte haft tidigare. Eller så förstärker de en känsla man redan hade.

Jag är ensam hemma och har myskväll. Nu vill jag se på film. En hemlis jag har är att jag gillar filmer med Sandra Bullock. Det är jättefjantigt men hon får mig att må så bra. Och så är hon snygg!

4 kommentarer:

  1. Kan då meddela att våren även kommit till Härnösand :) men jag längtar hem till Stockholm! Massa snö här fortfarande som försöker smälta, men imorrn kväll är jag hemma!
    Jag gillar också Sandra Bullock filmer! Me like her! Vi hörs snart vännen! Kram!

    SvaraRadera
  2. Jaaa! Kom hem snart, det var länge sen! Vad kul att ha en Sandra Bullock-buddy! Hoppas du får lite vårkänslor i Härnösand!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. I love cheese!!!!/Kerstin

    SvaraRadera
  4. Jag med!!!!! Och ostbågar!!

    SvaraRadera