May all my dreams come true


måndag 7 mars 2011

Senaste tiden..

Love!

Oj oj oj, jag måste ju hinna med att blogga lite också. Det får ju inte bli så att jag kommer av mig bara för att jag plötsligt fått lite fasta arbetstider. I lördags var jag på pappas vernissage. De flesta tavlor hade jag sett innan men det var några nya. Utställningen handlar om saker min farfar sparat eftersom han inte kunnat kasta. I utställningen lyfts de fram igen ur ett nytt perspektiv. Det är flera närbilder på muttrar, svetsmunstycken och annat skrot. 

Kvällen innan spenderades på en klassisk korridorsfest i Uppsala. Det var en lyckad kväll och jag blev glad som träffade på Johanna som jag inte sett sedan jag flyttade. Ibland kan jag sakna vissa saker...

Söndagen blev en trist städdag. Solen sken utanför så Stoffe riggade upp ett gäng kuddar mot sängen där jag kunde ta lattepauser i solen som sken in genom det öppna fönstret.

I dag har jag jobbat. Jag har sammanställt en lista på coola kvinnor inför internationella kvinnodagen i morgon. Den kommer upp på webben i morgon. Utöver det har jag grävt fram fakta om tre kvinnor som blivit våldtagna, en i Sudan nu i februari och två i Mexiko 2009. Det är sådana fruktansvärda saker som händer kvinnor i världen och det är svårt att ta in allt.

Nu ska vi hyra film. Jag vill se en film jag missade slutet på eftersom tv:n pajade: Changeling . Men Stoffe som redan sett den två gånger (alltså en hel och en halv) orkar inte se den igen. Jag tycker inte han har någon bestämmanderätt eftersom han alltid somnar ändå. Nu har vi gjort en deal som går ut på att vi hyr två filmer, när/om han somnar får jag sätta på Changeling. 



5 kommentarer:

  1. Heeej! Jag ääälskar din blogg! Hittade nyligen hit och du verkar vara GRYM!
    Vem är Stoffe undrar jag? Och vart jobbar du egentligen? Frilansar? Åt vilka? Skulle vilja läsa dina artiklar :)

    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Häääpp fuck u then

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ha ha, förlåt! Jag är jättedålig på att hitta kommentarer, och så tror jag inte att någon läser (hittade nyss funktionen)....

    Vad glad jag blir att du gillar den, du anar inte hur glad jag blir! Stoffe är min kille, han är jättesöt (sex år yngre = lammkött) Jag jobbar som frilansjournalist och det går sådär, sedan har jag en praktiktjänst på Kristna Fredsrörelsen. Där får jag inge betalt så jag drygar ut kassan med statistjobb och att skriva artiklar. De som ger ut mina artiklar i dag är Nyhetstidningen (på lättare svenska). Tills jag får ge ut mina texter i fler tidningar bloggar jag på här (och blir jätteglad att någon läser!!)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Haha heeej! Tack för svaret :) Men du ska veta att det inte var jag som otrevligt nog skrev nåt fult här uppe!
    Du verkar vara grymt bra på att skriva i alla fall. Ska verkligen fortsätta läsa din fina blogg!! Kraaaam

    SvaraRadera
  5. Vilken tur! : )

    Tack! Kul att du gillar den! Det blir lixom roligare att skriva när man vet att det är lite folk som läser oxå :) Kram!

    SvaraRadera